دکوراسیون

ویژگی های سقف کاذب

ویژگیهای سقف کاذب

ویژگی های سقف کاذب نسبت به سقف معمولی

سقف کاذب نوعی سقف ثانویه بوده که زیر سقف اصلی نصب می شود , نقش این سقف به عنوان یک عنصر معماری پوشاندن تأسیسات زیر سقف اصلی سازه , آکوستیک نمودن فضا , ایجاد حجم دکوراتیو , ایجاد بستر نورپردازی متناسب با فضا است , مثبت بودن ویژگی های سقف کاذب باعث محبوبیت و استفاده زیاد از این سازه در اکثر ساختمان ها شده است . اگر دنبال کناف کار ماهر  در تهران هستید با مجموعه دکو آرت ایران تماس بگیرید و از کیفیت خدمات ما لذت ببرید . همراه ما باشید اما در ادامه با  :

  • مهمترین ویژگی های سقف کاذب
  • معرفی انواع سقف کاذب
ویژگیهای سقف کاذب

مهمترین ویژگی های سقف کاذب

ویژگی های مثبت سقف کاذب

هزینه اجرای این سقف ها نسبت به تعمیر و بازسازی سقف اصلی کمتر است :

از مهم ترین ویژگی های سقف کاذب قیمت کمتر آن نسبت به بازسازی سقف اصلی است , این سقف ها یک جایگزین بسیار مناسب و بهینه  برای سقف های غیر استاندارد تشکیل شده از رابیتس و گچ می باشد البته هزینه اجرای این تایل با توجه به مدل , متریال و ویژگی های مختلف تولید می شود .

پر کاربردی بودن در معماری داخلی خانه :

کاربرد وسیع در معماری داخلی از دیگر ویژگی های سقف کاذب است , از این سقف در سالن پذیرایی برای ایجاد ظاهری مدرن و لوکس , سرویس بهداشتی , اتاق خواب , حمام , سالن های ورزشی , رستوران , کافه ها , آشپزخانه , کتاب خانه , محیط های اداری و تجاری , استخر , موزه ها و بسیاری اماکن دیگر استفاده می شود .

عایق صدا و حرارت  :

سقف های کاذب می توانند ویژگی های جالب و جذابی به محیط داخلی ساختمان اضافه می کنند و رفاه ساکینن را در بسیاری موارد افزایش می دهند , این سقف ها عایق حرارت و رطوبت ایجاد می کنندو با جذب صدا و ایجاد سد در مقابل تبادل گرما مانع از بر هم خوردن آسایش ساکنین , انتقال امواج صوتی بین طبقات و اتلاف انرژی گرمایشی و سرمایشی می شود بنابراین اگر به درستی نصب شوند سوخت و مصرف انرژی برق را به حداقل می رسانند .

اجرای آسان :

نصب سقف های کاذب بسیار آسان تر از کار کردن بر روی سقف اصلی بوده به طوریکه در کوتاه ترین زمان اجرا می شود , قبل از نصب کردن سقف کاذب برق کشی ها و تأسیسات ساختمان انجام می شود و سقف های کاذب به خوبی می توانند آنها را پوشش دهند به همین دلیل دکوراسیون داخلی جلوه شکیل تری می یابد و ساختمان جلوه ای شکیل و مدرن پیدا می کند .

تنوع در طرح و متریال :

سقف های کاذب مدل های مختلفی دارد که رایج ترین آنها سقف های کاذب گچ بری , فایبرگلاس , معلق چوبی , آلومینیومی , رابیتس , کناف , گریلیوم , پی وی سی و سقف های معلق آکوستیک است , همچنین این سقف ها در اشکال های هندسی ساده و مدرن یا پیچیده طراحی می شوند .

قیمت هر متر لاین نوری کناف چقدره

سقف های کاذب ویژگی های منفی نیز دارند از جمله

  • با اجرای آنها ارتفاع سقف کاهش می یابد .
  • پس از گذشت مدتی گردو خاک را به خود جذب می کنند .
  • نسبت به سقف اصلی عمر و مقاومت کمتری دارند و ممکن است در اثر حوادث طبیعی آسیب ببیند .
  • برای نصب نیاز به افراد حرفه ای و متخصص است در غیر این صورت جلوه ای زشت پیدا می کنند.

معرفی انواع سقف کاذب

سقف کاذب کناف :

این نوع به صورت پنل های گچی صاف یکپارچه و مشبک به سقف نصب می شود , سقف کناف نوعی نسل جدید گچ محسوب شده که در ساختمان ها استفاده می شود برای ساخت کناف از پنل های پیش ساخته گچی استفاده می شود این نوع سرعت اجرای بالا و اجرای وسیع تری نسبت به دیگر سقف های کاذب دارد .

سقف کاذب گریلیوم :

این نوع از انواع  سقف کاذب فلزی با کاربرد دکوراتیو و انواع سقف های باز است که نمای ان به صورت حفره های مربع یا مستطیل شکل دیده می شود این حفره ها در ابعاد 3*3 تا 60 *60 سانتی متر تولید می شود اندازه حفره ها با توجه به ابعاد آن متغیر است .

سقف کاذب چوبی :

این نوع تهیه شده از جنس چوب بوده و از زیباترین و مدرن ترین سقف های کاذب محسوب می شود که استفاده از آن تا حدودی رواج یافته است و غالبا از چوب طبیعی نراد یا روس تولید می شوند .

سقف کاذب رابیتس :

سقف کاذب رابیتس یکی از متداول ترین سقف های کاذب در ساخت و ساز شهری است که اسکلت آن متشکل از میلگرد و نبشی است و لایه رویی آن ملات و گچ است .

اجرای کناف پشت تلویزیون طرح دار

سقف آلومینیومی :

این نوع از تایل آلومینیوم بدون نیاز به بتونه کار و پیچ کردن تایل ها اجرا می شود این سقف ها قابلیا تعمیر داشته و با اهداف ایجاد عایق آکوستیک , ایجاد دکوراسیون و.. نصب می شود .

سقف طلقی :

طلق سقف کاذب یک طلق پلاستیکی است که به دلیل عبور نور خوب و محو کردن نور لامپ به صورت تایل سقفی در سقف کاذب استفاده می شود این طلق برش لیزری می خورد و از متریال دیفیوزر , طلق ایرانی یا فلکسی می توان به عنوان سقف سقف کاذب استفاده کرد .

سقف کاذب مجازی :

این مدل از صفحات پلکسی گلاس تشکیل شده که با تکنولوژی خاص به صورت تایل هایی به نام آسمان مجازی تولید شده و برای استفاده در ایجاد طرح های زیبا و شگفت انگیز استفاده می شود .

سقف کاذب شیشه ای :

سقف کاذب شیشه ای هم نوعی نورگیر است که البته پشت آن نورپردازی انجام می شود و از نور خورشید استفاده نمی کند این کاررد از شیشع استیندگلس خیلی رایج است .

سقف آی گلس :

سقف کاذب آی گلس شفاف و شیشه ای است و تنوع مختلفی در طرح و رنگ آن وجود دارد این سقف شفاف از متریال های مختلفی مانند آکریلیک ساخته شده و درون آن از نورپردازی خاص استفاده می شود .

سقف کاذب آکوستیک :

سقف کاذب آکوستیک نوعی عایق صوتی محسوب شده و در فضاهای پر سرو صدا مانندسینما , سالن های تئاتر و ساختمان هایی که در محل های پر رفت و آمد در معرض آلودگی صوتی هستند استفاده می شود.

اجرای سقف کاذب کناف ضد رطوبت و ضد حریق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *