دکوراسیون

دیوار منحنی با کناف

کناف دیوار منحنی

دیوار منحنی با کناف

دیوارکناف این نوع سازه دیواری متشکل از پانل های کناف می باشد , برای ساخت دیوار کناف به گچ کاری و غیره نیازی نبوده و جزء ساخت و سازهای خشک محسوب می شود و آن را پیچ و مهره نصب می کنند , به دلیل انعطاف پذیر بودن کناف می توان آن را طرح های متفاوت اجرا نمود یکی از این طرح ها ایجاد دیوار منحنی با کناف است . تیم دکو آرت ایران با طرح های مدرن و  اجرای تضمینی کناف سقف کاذب در خدمت شماست . برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید  با  :

  • دیوار منحنی با کناف و نحوه اجرای آن
  • مزایا و معایب ایجاد دیوار منحنی با کناف
  • قیمت اجرای دیوار کناف منحنی
کناف دیوار منحنی

دیوار منحنی با کناف و نحوه اجرای آن

به دلیل انعطاف پذیر بودن کناف می توان با این سازه  طرح های مختلفی چه در سقف و چه در دیوار ایجاد نمود , یکی از این موارد ایجاد دیوار منحنی با کناف است که در کوتاه ترین زمان طرح فوق العاده ای را به شما تحویل می دهد همچنین می توان طرح های هندسی زیبایی را روی آن اجرا کرد بدون اینکه بر وزن این سیستم افزوده شود .

نحوه اجرای دیوار کناف منحنی :

طراحی دیوار منحنی با کناف بر خلاف روش های دیگر آسان است قبل از هر کاری در ابتدا زیرسازی را آماده می کنند برای این کار , رانرهایی که به کف و سقف متصل هستند را برش داده و برای فرم پذیری بهتر سازه در رانرها شیارهایی ایجاد می کنند در ادامه رانرهای برش خورده را با فاصله 30 سانتی متر به کف و سقف متصل کرده و استادها را داخل رانرها قرار می دهند و با دستگاه پانچ در جای خود محکم می کنند .

قوس دادن پنل های گچی  نصب آن ها

قوس دادن پانل های گچی می تواند به روش تر , روش خشک و یا به روش کاغذ خشک باشد .

منحنی کردن تایل گچی به روش خشک :

این روش مناسب انحنا یا شعاع بزرگ است در این روش صفحات  گچی را به تدریج خم کرده تا منحنی شود و آنها را به صورت افقی با پیچ tn بر روی استادها نصب می کنند .

منحنی کردن تایل گچی به روش تر :

این روش برای ایجاد قوس با شعاع کم به کار می رود , با سازه های کناف , شاسی به شکل منحنی می سازند و صفحه گچی را روی شاسی قرار می دهند به گونه ای که سطحی که باید خم شود در بالا باشد , لبه های پنل را برای خروج آب اضافی آزاد گذاشته و با غلطک سوزنی کاغذ روکش صفحه را در جهت طولی و عرض سوراخ می کنند  در ادامه سطح پنل را با آبپاش خیس کرده و صبر می کنند تا آب جذب صفحه شود و این صفحه را روی قالب قوس قرار می دهند و لبه های صفحه را با فک ثابت و متحرک محکم می کنند و دو سازه را به لبه های پنل با چسب نواری اتصال می دهند پس از خشک شدن صفحه که به شکل مورد نظر در آمده برای نصب از قالب خارج می کنند .

نصب کناف پشت تلویزیون (  تی وی روم )

منحنی کردن تایل گچی به روش کاغذ خشک :

این روش مناسب ایجاد منحنی با شعاع بالاتر از 50 سانتی متر است , در این روش شیارهای موازی با فاصله کم روی پنل با اره دوار ایجاد می کنند و صفحه شیاردار را روی قالب قوس قرار می دهند ؛ شیارها را با بتونه درزگیری کناف پر کرده و پس از خشک شدن بتونه صفحه را از قالب خارج می کنند برای ایجاد سطحی یکنواخت سطح دیگر را با بتونه یا گچ پوششی کناف می پوشانند  .

مزایا و معایب ایجاد دیوارمنحنی با کناف

  • اتمام هر چه سریع تر پروژه
  • رنگ کردن بلافاصله پس از نصب
  • نور پردازی زیبا
  • ایجاد طرح های متنوع
  • کاهش هزینه با استفاده از کناف

اما ایجاد دیوار منحنی کناف علاوه بر مزایا از معایبی نیز برخوردار است از جمله

  • ضعف کناف در برابر رطوبت
  • ضعیف بودن کناف در برابر ضربه
  • پخش کردو خاک هنگام اجرای کار

قیمت اجرای دیوار کناف منحنی

در تعیین قیمت و هزینه نصب دیوار منحنی با کناف عوامل مختلفی از جمله کیفیت و برند کناف , نوع طرح اجرایی , متراژ , میزان اتصالات و یراق آلات … تأثیر گذار هستند .

اجرای لاین نوری کناف با متریال درجه یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *