دکوراسیون

سبک دکوراسیون آرت دکو چیست ؟

سبک آرت دکو دکوراسیون

سبک آرت دکو دکوراسیون

اگر برای دکوراسیون داخلی منزل خود به دنبال ایجاد فضایی لوکس و مجلل هستید , سبک آرت دکو دکوراسیون را انتخاب نمایید , از مهم ترین ویژگی های این سبک می توان به استفاده از فلزات , سطوح براق و درخشان , اشیاء آنتیک و لوکس  و رنگ های زنده  , زرق و برق و تجملات اشاره کرد , این سبک مربوط به قرن 20 بوده و برای نخستین بار در سال 1920 در فرانسه مشاهده شد و طراحی داخلی این سبک پس از برگزاری نمایشگاه هنرهای تزئینی 5 سال بعد در سطح جهانی به طور کامل شناخته شد و این سبک در دوران جنگ جهانی دوم اوج محبوبیت خود را تجربه کرد . مجموعه دکو  آرت ایران با طرح های مدرن کناف سقف کاذب همراه شماست . برای اجرای کناف سقف پذیرایی ، حمام و دستشویی ، سقف آشپزخانه  و کناف اتاق خواب و …. انواع  کناف های ساختمان مسکونی و اداری با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • معرفی سبک آرت دکو دکوراسیون و ویژگی های آن
  • چگونه دکوراسیونی به سبک آرت دکو داشته باشیم ؟
سبک آرت دکو دکوراسیون

معرفی سبک آرت دکو دکوراسیون و ویژگی های آن

سبک آرت دکو دکوراسیون ,یک هنر تزئینی است که در مبلمان منزل , لوازم تزئینی و لوازم منزل نفوذ کرده و سبکی مجلل و لوکس را با استفاده از فلزات نقره ای و طلایی , آینه ها , لوسترهای زیبا و لاکچری  , وسایل گران قیمت  و سطوح پر زرق و برق حالتی تجملاتی در طراحی داخلی ایجاد می کند.

ویژگی های این سبک شامل موارد زیر است .

  • اکسسوری های لوکس و لاکچری
  • استفاده از فلزات با سطوح براق و درخشان
  • تأکید بر استفاده از الگوهای هندسی و رنگ های جسورانه
  • سطوح براق و صیقلی
  • پارچه های مخمل و ابریشم با طرح های پر پیچ و خم
  • مبلمان هایی از جنس چوب افرا , گردو , ماهون و ساج با خطوط منحنی و طرح های ظریف
  • لوسترها و آباژورهای لوکس از جنس نیکل , کروم و آلومینیوم

چگونه دکوراسیونی به سبک آرت دکو داشته باشیم ؟

نوع رنگ سبک آرت دکو :

از مهم ترین اصول در سبک آرت دکو دکوراسیون استفاده از رنگ های مناسب است , ترکیب رنگ های این سبک سیاه و سفید است , البته رنگ های این سبک طیف وسیعی را شامل می شوند مانند پالت های رنگی قرمز , زرد , نارنجی , بنفش , سبز و آبی , رنگ های نام برده شده به خوبی این قابلیت را دارند که با رنگ طلایی , کروم , طلایی و نقره ای ترکیب شوند در صورتی که قصد دارید به این سبک فضایی مینیمال ببخشید از رنگ های بژ , کرم و پاستیل استفاده کنید همچنین رنگ هایی یکدست با نقوش هندسی انتخاب مناسبی برای فرش و پارچه ها هستند .

مدل های  ضد آب کناف سقف حمام

تأثیر نور پردازی در سبک آرت دکو :

استفاده از نورپردازی مناسب و به جا علاوه بر اینکه زیبای دکوراسیون به سبک آرت دکو را دو چندان می کند استفاده از عناصر اضافی را نیز تا حد زیادی کاهش می دهد , منابع روشنایی این سبک از متریال کروم , آلومینیوم و برنز ساخته می شوندبا استفاده از لوسترهای فلزی یا کریستال با لامپ های بیشتر و یا آباژورهایی با طراحی مدرن واشکال هندسی را می توان بر زیبایی این سبک افزود .

 فرش و دیزاین کف مناسب سبک آرت دکو :

گلیم فرش هایی با طرح های منحصر به فرد و رنگارنگ در دکوراسیون داخلی آرت دکو مورد استفاده قرار میگیرند , فرش های با طرح های هندسی و تهیه شده از مواد لوکس مانند مخمل یا ابریشم می توانند انتخاب درستی برای این سبک باشند و از آنجا که سطوح براق و درخشان یکی از عناصر کلیدی در این نوع سبک است سنگ , مرمر , کاشی . سرامیک براق و پارکت های چوبی صیقلی می توانند بهترین انتخاب برای دیزاین کف باشند .

اجرای لاین نوری کناف

مبلمان مناسب سبک آرت دکو :

یکی دیگر از اصلی ترین وسایل در محیطی به سبک آرت دکو , استفاده از مبلمان مناسب است , در قالب مبلمان این سبک طرح و اشکال هندسی به کار رفته است , با توجه بر اینکه بر طراحی مبلمان و میز در این سبک بر لوکس و لاکچری بودن تأکید زیادی می شود بنابراین استفاده از چوب های گران قیمت و فلزات با سطوح براق رواج زیادی دارد و نیز استفاده از رنگ های آبی , صورتی , مشکی و طلایی به مجلل شدن کار کمک زیادی می کند این رنگ ها باید متناسب با شرایط محیط و با رنگ دیگر وسایل  مطابقت داشته باشد , پارچه های مورد استفاده برای این سبک از جنس مخمل و چرم و حداالامکان ساده یا الگوهایی هندسی داشته باشد.

دکوریجات  و وسایل جانبی در سبک آرت دکو :

سبک آرت دکو هنر تزئینی بوده و جزئیات در آن حائز اهمیت است , در برای تزئین و دکوریجات می توان از تابلونقاشی هایی از شخصیت های  اسطوره ای , مجسمه هایی به شکل حیوانات , شمعدانی های فلزی پایه بلند , دکوریجات با اشکال هندسی , آینه های طرح  قوسی و خورشیدی , دسته گل های خشک , طرح های کنده کاری شده و زیورآلات با اشکال هندسی استفاده نمود .

طرح های روز کناف پشت تلویزیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *