دکوراسیون

سقف کاذب آلومینیوم

سقف کاذب آلومینیومی

سقف کاذب آلومینیوم

سقف های کاذب از متریال های مختلفی اعم از چوب , گچ , پلگسی , آلومینیوم و… ساخته می شوند از جمله این متریال ها آلومینیوم است آلومینیوم دارای ظاهری زیبا و چشم نواز بوده و از کارکرد خوبی برخوردار است سقف کاذب آلومینیوم گزینه ای عالی برای پوشاندن تأسیسات سقفی بوده و معمولا برای مراکز اداری و تجاری مورد استفاده قرار میگیرد این نوع از جنس آلومینیوم اغلبا در ابعاد 60 در 60 و ندرتا در افراد 30 در 30 سانتی متر و یا نیز به شکل مستطیل ساخته می شود و توسط اتصالاتی از جنس گالوانیزه به سقف اصلی متصل می شوند .

کناف کار در تهران

سقف کاذب آلومینیومی
  • انواع مختلف سقف کاذب آلومینیوم
  • کاربرد سقف های کاذب آلومینیومی
  • مزایا و مشکلات سقف های کاذب آلومینیومی
  • قیمت سقف های کاذب آلومینیومی
  • نحوه نصب سقف های کاذب آلومینیوم

انواع مختلف سقف کاذب آلومینیوم

سقف های کاذب دامپا آلومینیومی :

از انواع سقف کاذب آلومینیوم نوع دامپاست که حالت نواری دارد این سازه دارای ضخامت 0/5 بوده و عرض آن بین 10 تا 200 متغییر است متریال به کاررفته در آن در سه مدل ساده , سوراخ دار ریز و سوراخ دار درشت است این نوع سقف مناسب خانه های مسکونی نیست و اکثرا در سقف کانکس ها , سرویس بهداشتی , مترو , پمپ بنزین , اداره و… کاربرد دارد .

سقف های کاذب لوور آلومینیومی :

این نوع سقف کاذب نواری بوده و دارای فضای خالی در بین فاصله نوارهای آلومینیومی است و بیشتر برای ساختمان های تجاری کاربرد دارد این سازه در طرح و رنگ نامحدود است بنابراین با هر سلیقه ای که باشید می توانید سقف مورد نر خود را انتخاب نمایید این نوع سقف ها دارای تیغه هایی بوده که ضخامت انها بین 1.5 تا 2.5 میلیمتر و فاصله انها بین 8 تا 40 سانتی متر متغیر است .

کناف کار در پرند

سقف های کاذب لوکسالون :

این مدل بیشتر شبیه سقف لوور است اما بین نوار ها فاصله کمی وجود دارد ضخامت آنها بین 5/ تا 7 / میلیمتر بوده و عرض انها نیز 15 تا 84 سانتی متر و طولی 6 متر دارند سقف های کاذب لوکسالون در انواع ساده , سوراخ دار و طرح دار تولید می شوند .

سقف های کاذب گریلیوم :

این نوع سقف کاذب آلومینیوم بسیار محبوب است برای نصب آن از ورق های آلومینیومی شبکه ای با ضخامت 6/ الی 7/ میلیمتر و با عمق 4.5 سانتی متر استفاده می شود این نوع اکثرا در بیمارستان ها کاربرد دارد .

کاربرد سقف های کاذب آلومینیومی

سقف های کاذب آلومینیومی برای محیط هایی مانند منزل و ساختمان مسکونی مناسب نیستند از این سازه اکثرا در بیمارستان ها و مراکز بیمارستانی , مراکز درمانی , مراکز صنعتی , انبارها , استخر سرپوشیده , رستوران های عمومی و خصوصی , سالن های ورزشی و….  استفاده می شود .

مزایا و مشکلات سقف های کاذب آلومینیومی

از مهم ترین ویژگی های سقف کاذب آلومینیومی می توان به مقاومت بالا در برابر رطوبت و مناسب مناطق شرجی , سهولت در تمیزی و شست و شوی آسان , می توان انها را جمع نمود و در محیطی دیگر استفاده کرد , مقاوم در برابر حریق , سبکی و نصب آسان , امکان دسترسی به اتصالات پشت سقف همچنین عدم محدودیت رنگی از مزایای استفاده از این سازه می باشد .

مشکلات سقف های کاذب آلومینیومی :

در کنار مزایا و ویژگی های متعدد این سقف ها از معایبی نیز برخوردار هستند که از جمله آنها می توان قیمت بالا , نیاز به نیروی ماهر برای نصب , عدم مقاومت رد برابر ضربه های شدید مانند زلزله را می توان نام برد .

قیمت سقف های کاذب آلومینیومی

سقف های کاذب آلومینیومی را می توان در ضخامت های 5 یا 6 و یا ضخامت دلخواه دیگر سفارش داد از آنجا که این سازه در طرح ها و انواع مختلف ساخته می شود  همچنین نوع نصب و چیدمان آن نیز متفاوت است بنابراین قیمت های متفاوتی دارد .

نحوه نصب سقف های کاذب آلومینیوم

برای اجرای این سقف ها تایل ها برای اینکه دما و رطوبتشان متناسب با محیط شود باید در محیط با دمای بین 16 تا 21 درجه سانتی گراد قرار بگیرد همچنین برای عدم ایجاد لکه دستتان تمیز باشد در ابتدا ارتفاع و فاصله مناسب برای قرارگیری تایل ها را مشخص کنید در ادامه حالت چینش تایل ها در کنار یکدیگر را مشخص و تنظیم کنید در اطراف محلی که سقف را نصب می نمایید نبشی نصب کرده در دیوار ها توسط رول پلاک یا میخ و پرچ نبشی را نصب کنید حال تایل ها را عمود بر نشی قرار داده و آویز ها را اتصال دهید .

سقف کاذب با صفحات پیش ساخته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *