دکوراسیون

سقف کشسان چیست ؟

سقف کشسان

سقف کشسان چیست ؟

سقف کاذب از متریال های مختلفی مانند گچ , چوب , پی وی سی و… ساخته می شود این سقف های پایین تر از سقف های اصلی به کار می روند و به کمک فریم مناسب به سقف اصلی و دیوارهای جانبی اش وصل می شود با توجه به اینکه بار اصلی سازه بر روی سقف اصلی و دیوارهای جانبی اش تحمل می شود هیچگونه با رو فشاری بر روی سقف کاذب اعمال نمی شود یکی از مدرنترین سقف کاذب سقف کشسان است این سقف همانطور که از نامش پیداست قابلیت کشسانی داشته و آن را از پارچه پی وسی سی می سازند .

کناف کار در تهران

سقف کشسان

دکو آرت ایران تیم حرفه ای و با تجربه کناف کار در تهران با کلی طرح های سقف کاذب کناف در خدمت شماست . جهت دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • سقف کشسان چیست ؟
  • مشخصات سقف های کشسان
  • مزایا و معایب استفاده از سقف های کشسان
  • 5 مدل از پر استفاده ترین سقف های کشسان
  • قیمت سقف های کشسان
  • سقف کشسان بهتر است یا کناف ؟

سقف کشسان چیست ؟

سقف کشسان از جدید ترین سقف های کاذب بوده که از پارچه پی وی سی ساخته شده و قابلیت کشسانی دارد , این سازه را با گرم کردن پارچه پی وی سی آن را در ابعادی که نیاز است کش می دهند و روی پروفیل ویژه ای نصب می کنند از این متریال برای دیوارپوش که دیوار کشسان نام دارد نیز استفاده می کنند در این نوع سقف و دیوار می توان برای زیبایی هر چه بیشتر از نورپردازی نیز استفاده نمود .

مشخصات سقف های کشسان

همانطور که گفته شد سقف کشسان از پارچه پی وی سی ساخته شده است اما تنها 90 درصد آن پی وی سی بوده 10 درصد باقی مانده در آن نیز پلی وینل کلراید بوده که نوعی پلاستیک خشک بوده و دیگر افزودنی هاست ضخامت آنها از 0.18 تا 0.25 میلیمتر بوده و به دلیل وجود کلر فرمولاسیون در آن خاصیت ضد حریق دارند .

مزایای و معایب استفاده از سقف های کشسان

از مهم ترین مزایای سقف های کشسان تنوع در طرح است به طوریکه با هر سلیقه که باشید می توانید طرح مورد نظر خود را انتخاب نمایید و یا به صورت سفارشی طرح دلخواه خود را سفارش دهید از دیگر ویژگی های این محصول طول عمر بالا , نصب در اسرع وقت ع ضد باکتریال بودن و ضد قارچ بودن به دلیل وجود زینک در آن , سبکی و نازکی , مقاومت کافی , پایداری در کشش , قابلیت جابه جایی , ضد رطوبت , عایق صدا و ضد حریق بودن اشاره نمود .

هزینه لاین نوری کناف

معایب سقف های کشسان :

برای نصب نیازمند تجهیزات و امکانات ویژه ای هستند ؛ داشتن هزینه بالا در مقایسه با دیگر سقف های کاذب , عدم دسترسی به سقف اصلی , عدم مقاومت در برابر ضربه و سوراخ شدن , نیازمند مراقبت در شست و شو , در صورت آسیب دیدن برای ترمیم نیازمند متخصص است , یخ زدگی به آن آسیب می رساند بنابراین برای فضاهایی با گرما و دمای متعادل است .

5مدل از پر استفاده ترین سقف های کشسان

سقف های کشسان آینه ای :

این سقف های کشسان مانند آینه از شفافیت بالایی برخوردار بوده و نور را به راحتی از خود عبور می دهند .

سقف های کشسان ساتن :

سقف های کشسان ساتن شبیه به پارچه ساتن مات و براق است این نوع ظرافت بالا و قیمت بیشتری داشته و در فضاهایی مانند سالن های مجلل استفاده می شود .

سقف های کشسان مات :

این نوع برای طراحی های ساده مناسب تر است , نور را کمتر از خود عبور داده و منبع نور را می پوشانند .

سقف های کشسان نور گذر :

این نوع همانطور که از نامشان پیداست بسیار شفاف بوده و نور را از خود عبور می دهند .

سقف های کشسان سه بعدی :

در سق های کشسان سه بعدی طرح مورد نظر بر روی پارچه پی وی سی سه بعدی چاپ شده و توسط نورپردازی های جذاب حالت سه بعدی به سقف می دهند .

قیمت سقف های کشسان

در تعیین قیمت سقف های کاذب کشسان , نورگیری فشار , نوع لامپ , متراژ محل مورد نظر و متریال و قیمت متری نوار دور سقف  استفاده شده تأثیر گذار هستند

سقف کشسان بهتراست یا کناف ؟

در تفاوت  سقف های کشسان و کناف ابتدا باید هر یک را با هم مقایسه نمود ؛ سقف های کشسان مزیت های بالایی  دارند اما از معایبی نیز برخوردار هستند ؛ سقف های کشسان در برابر سوراخ شدن و آسیب های فیزیکی مقاوم نبوده و نیازمند مراقبت هستند از این سازه نمی توان در فضاهای سرد استفاده نمود زیرا سرما موجب شکستگی و آسیب رساندن به ان می شود اما کناف را می توان هم در فضای گرم و هم در فضای سرد استفاده نمود , در سقف های کشسان نمی توان به سقف اصلی دسترسی داشت اما در کناف چنین نیست همچنین قیمت کناف در مقایسه با سقف های کشسان بسیار کمتر است , نبود تنوع در سیستم نورپردازی از دیگر معایب سقف کشسان است و لامپ هایی که انتخاب می شوند باید دمای پایینی داشته باشند زیرا باعث آسیب رسیدن به سقف های کشسان می شود

قیمت کناف پشت تلویزیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *