دکوراسیون

تایل بتن اکسپوز چیست ؟

تایل بتن اکسپوز چیست ؟

تایل بتن اکسپوز چیست ؟

در صورتی که برای سازه های خود به نمایی ساده نیاز داریدمی توانید از تایل بتن اکسپوز استفاده کنید که یکی از انواع بتون های معماری است پایه این محصول شبیه به بتون معمولی است که سطح صاف و صیقلی و نیز دوام و استحکام بالایی دارد , از این محصول برای زیبایی و نمای ساختمان استفاده می شود . مجموعه دکو آرت ایران با اجرای کناف سقف کاذب مسکونی و اداری در خدمت شماست . برای سفارش کناف سقف آشپزخانه ، حمام و دستشویی و…. نمونه کارهای ما را دنبال کنید و یا همراه ما باشید با :

  • تایل بتن اکسپوز چیست و چه کاربردی دارد ؟
  • نحوه ساخت بتن اکسپوز
  • نحوه نصب بتن اکسپوز
  • ویژگی های قالب تایل بتن اکسپوز
  • مزایای بتن اکسپوز
تایل بتن اکسپوز چیست ؟

تایل بتون اکسپوز چیست و چه کاربردی دارد ؟

تایل بتن اکسپوز یا بتن نما از انواع بتون های معماری خاص و مدرن است که دوام بالا و سطحی صاف و صیقلی دارد از این محصول به عنوان پرداخت نهایی سطوح داخلی و خارجی ساختمان اعم از سطح دیوار , کف , پشت بام , پلکان , اپن آشپزخانه یا حتی پارکینگ , باشگاه های ورزشی  و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود این محصول به شکل پنل های پیش ساخته در طرح ها و ابعاد مختلف تولید و به راحتی در کمترین زمان قابل اجراست , تایل های بتون اکسپور در طرح های مختلف از جمله طرح کاشی , طرح پارچه , طرح چوب و… ساخته می شوند .

نحوه ساخت بتن اکسپوز

تایل بتن اکسپوز از سیمان , آب , الیاف مصنوعی طبیعی ( الیاف شیشه ای ) , روان کننده , ماسه در مدل های مختلف گچ و… تشکیل می شود , البته تکنولوژی تولید این محصول و فرمولاسیون اصلی روی مواد تشکیل دهنده تأثیر زیادی دارد زیرا در برخی مدل های این محصول باید از رنگ دانه های صنعتی استفاده شود و در برخی دیگر مدل ها از رنگ دانه استفاده نمی شود همچنین بتون اکسپوزی که در برابر ضربه و وزن بالامقاوم بوده و در کف پارکینگ استفاده می شود با نوعی که در دکور منزل استفاده می شود نحوه تولید مجزایی دارد در کل این محصول به دو صورت تولید می شود از جمله

اجرای کناف سقف حمام و دستشویی

بتن پیش ساخته :

هنگامی که قصد استفاده از این محصول در دکوراسیون منزل , نمای ساختمان , کف پوشی طبقاتی و.. را داریم آن را به صورت پیش ساخته تهیه می کنیم , بتن در قالب abs توسط شرکت های بتنی تولید می شود و فرمت و ترکیب نهایی آن شخصی سازی شده و بر اساس نیاز مشتری بهینه می شود سپس برای مشتری ارسال شده و فرد از آن استفاده می کند با توجه به نحوه تولید بتن اکسپوز و نیز هزینه های لجستیک آن از بتن اکسپوز برای مصارف محدود استفاده می شود.

در بتن پیش ساخته نوع الیاف و قالب مورد استفاده حائز اهمیت است و روی خواص ثانویه بتن تأثیر زیادی دارد و نیز تکنولوژی به کارفته در این مدل بتن نیز در هر کارخانه متفاوت است هنگام خرید این نوع بتن اکسپوز هدف معماری و پارامترهای زیبایی شناسی را دقیق بررسی کنید .

بتن سازی در محل :

در برخی مواقع هنگام ساخت ساختمان برای ایجاد ستون های بتنی , پارکینگ و یا کف پوشی آن از ماشین بتون ریزی استفاده می شود این ماشین بتن را با فرمت خاص داخل خود حمل می کند و با چرخش هوای داخلی آن را به حداقل می رساند , زمانی که بتن سازی در محل انجام می شود , یک فرمول عمومی وجود دارد که شامل مدت زمان چرخش , میزان آب استفاده شده و ترکیبات اضافی مانند سنگ ریزی است و نیز اینکه یک فرمول خصوصی وجود دارد که شامل نوع سیمان , نوع میزان و الیاف است در ساخت بتن چندین ماده اولیه استفاده می شود که نمی توان آن را به تمامی فرمت های آن بسط داد .

طرح های باکس جا پرده ای کناف

نحوه نصب بتن اکسپوز

می توان به روش های خشک , دوغابی , پیچ و چسب بتن اکسپوز را نصب نمود نصب خشک این محصول بدین شکل است که سطح شاسی کشی فلزی انجام می گیرد و با نبشی و قوطی تایل های بتن اکسپوز روی آن نصب می شود.

در روش دوغابی تایل بتن اکسپوز توسط ملات , ماسه , سیمان سیاه و سفید و چسب و بتن و آب روی نما نصب می شود.

در روش پیچ و چسب این محصول , از پیچ و رولپلاک و چسب بتن برای نصب تایل بتن اکسپوز استفاده می شود.

ویژگی های قالب تایل بتن اکسپوز

برای نگهداری تایل بتنی , قالب های بتن اکسپوز باید دارای ویژگی هایی از جمله استحکام کافی و مقاوم در برابر فشار باشند , قالب ها باید در برابر فشارهای وارد شده مقاومت کنند همچنین قالب های باید ساختار خود را حفظ کنند و نباید دچار تغییر شکل شوند و از فرم اصلی خارج نشوند .

مزایا و معایب بتن اکسپوز

  • در برابر حرارت بالا و حریق مقاوم است .
  • در برابر کاهش دما و یخ زدگی مقاوم است .
  • عایق صوتی و حرارتی مناسبی است
  • سبک و کم وزن است .
  • طول عمر بالایی دارد .
  • در طرح ها , رنگ ها و ابعاد مختلف ساخته می شود .
  • در تمام فصول قابل اجراست .
  • سرعت اجرای کار با آن بالاست .

این سازه در کنار مزایا و ویژگی های مثبت از معایبی نیز برخوردار است که از جمله آن می توان به ضخامت زیاد , کف سرد , حساسیت به شرایط محیطی  , کهنه شدن و ایجاد ترک در گذر زمان و تخلخل اشاره کرد .

نحوه نگهداری از بتن اکسپوز

نگهداری بتن اکسپوز بسیار ساده است در صورت درزبندی و پرداخت مناسب سطح تایل ها , کشیدن دستمال بر روی سطح و پاک کردن گردو غبار کافی است همچنین می توان آن را با مواد صابونی ملایم شست و شو داده و سطح را خشک کرد وجود رطوبت در تایل بتن اکسپوز می توان باعث لک شدن شود تا به لایه زیرین نفوذ کرده و بتن را تخریب کند اگر این محصول آسیب ببیند می توان به پرداخت مجدد عمر ان را افزایش داد .

طرح های جدید کناف  پشت تلویزیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *